ONLINE VIEWING ROOM

IM FOKUS – HARALD DE BARY

With a successive focus on the 1960s to 1990s, this exhibition series brings together artists from the gallery. It begins with works by Harald de Bary (1935-2019), which enter into a dialog with contemporaries Oskar Kolb and Arthur Fauser as well as with more recent positions such as those of the artist holgerherrmann. The presentations will continue in loose succession. Johann Georg Geyger, Florian Köhler, Christa von Schnitzler and others will then be in the spotlight. Harald de Bary (1935−2019), die den Dialog mit den Zeitgenossen Oskar Kolb und Arthur Fauser sowie mit jüngeren Positionen wie die des Künstlers holgerherrmann aufnehmen. Die Präsentationen setzen sich in loser Folge fort. Johann Georg Geyger, Florian Köhler, Christa von Schnitzler u.a. stehen dann jeweils im Fokus.

1958

HARALD DE BARY

Ohne Titel, 1958, 95 x 140 cm, auf Keilrahmen sign., dat. u. bez. „VII-22-29“

1966

deBary

HARALD DE BARY

Ohne Titel, 1966-82, Öl auf Rupfen, 138 x 111 cm, auf Keilrahmen sign., dat. u. bez. „VI 5 – 32 -33“

HARALD DE BARY

Harald de Bary was born in Frankfurt in 1935. He comes into contact with the Quadriga Group at an early age. Heinz Kreutz introduces the young man to oil painting. After a semester of art history and philosophy at the University of Freiburg, he began studying abstract painting at the Stuttgart Academy in the class of Heinrich Wildermann. De Bary undertakes numerous trips to Turkey, Greece and various African countries. He spends several months in Studio 17 of the British artist Stanley W. Hayter. In Paris, he met the Surrealists and became friends with Raoul Ubac and Jacques Germain.

 

HARALD DE BARY

Weiss und Rot, 1966. 37 x 47 cm, dat. u. bez.: „V8 37 V9 1“

LICHTMASSEN

Nach seinen informellen Anfängen entstehen in den 1960er Jahren abstrakte Werke, die mit einem All-over von rhythmisch aufgetragenen Strichen bedeckt sind. Es ergeben sich reliefartige Spachtel-Strukturen, wobei die Farbe Weiß nicht wie von den zeitgleich tätigen ZERO-Künstlern in konstruktiver Manier gesetzt ist, sondern das Informell-Gestische immer noch durchscheint. De Bary spricht dabei von „Lichtmassen“.

 

deBary

HARALD DE BARY

Ohne Titel, 1969, Öl auf Rupfen, 132,5 x 90,5 cm, auf Keilrahmen sign., dat. u. bez. „VII 5, 14.) 15.)“

1973

HANNA BEKKER VOM RATH

Hanna Bekker vom Rath showed oil paintings and drawings by Harald de Bary in a solo exhibition in 1973. His name can also be found in the estate of her painting collection. The year after his exhibition in Frankfurt, the artist moved into an old schoolhouse in the northwest of Ireland, which was to become the center of his life and work. He died in Frankfurt am Main in 2019.

© Harald de Bary © Egbert Polski via www.haralddebary.com
deBary

HARALD DE BARY

Blau und Weiß, 1964, Öl auf Rupfen,132,5 x 90 cm, auf Keilrahmen sign., dat. u. bez. „VII 13 – 25 -30“

HARALD DE BARY

Ohne Titel, 1966-82, Öl auf Rupfen, 138 x 111 cm, auf Keilrahmen sign., dat. u. bez. „VI 5 – 32 -33“

deBary
deBary
deBary

IM FOKUS –

HARALD DE BARY

 

ab 7. Februar 2024

 

Opening Hours:

Tue–Fri 12 am – 6 pm
Sat 12 am – 3 pm
and by appointment